Poolia
E-post

E-post är en av Poolias prioriterade marknadsföringskanaler. Uppdraget: Ta fram en strategi för att öka försäljningen. Lösningen? Beteendestyrd e-postkommunikation.

Istället för att skapa ett klassiskt nyhetsbrev med trist textmassa valde vi att bygga individanpassad kommunikation.

imac_square
iphone-2

Öka försäljningen

E-postutskicken designades överskådligt med tydliga bilder och rubriker. Länkarna landar på en bakomliggande webbsida, med en känsla av att fortfarande vara kvar i e-posten. Landningssidan ger större tekniska möjligheter att visa information på ett mer underhållande sätt via filmer, bilder och ljud.

Roxbury utvecklade ett system som läser av varje individs specifika beteendemönster – vilka mottagare läser vad? I slutändan kan Poolia nu skicka individ-specifik information och dessutom skapa kontaktlistor till Poolias säljavdelning med ”heta” leads . Det är vad vi kallar relevant och lönsam kommunikation.